Snel naar…

Snel naar…

Bewegen in quarantaine

25 maart 2020

Nu de periode met maatregelen omtrent het coronavirus verlengd is, moeten we zorgen dat we ondanks deze maatregelen wel fysiek fit blijven. Ook in huis kunnen we zorgen dat we fit blijven.

Tip 1: doe een home work-out

We hebben voor onze fitness groepen filmpjes gemaakt met fitnesstrainingen die u thuis kunt doen. U kunt trainen met behulp van voorwerpen die iedereen wel in huis heeft. Iedere week wordt er een nieuw filmpje online gezet. Wilt u meedoen? Trek dan uw sportkleren aan bekijk het onderstaande filmpje.

Voor meer video’s kunt u ons YouTube kanaal bekijken.

Mocht u hierna nog meer willen trainen kunt u op YouTube nog talloze andere instructiefilmpjes vinden. Op Facebook is onze partner Anytime Fitness Dieren ook zeer actief in streamen van live trainingen.

Tip 2: Loop wat vaker de trap op en af en doe actieve spelletjes

In huis zijn we geneigd om inactief te worden. Blijf daarom de hele dag zoveel mogelijk in beweging. Loop eens wat vaker de trap op en af, doe een aantal kniebuigingen voor de stoel of doe leuke actieve spelletjes thuis met de kinderen om in beweging te blijven. Dit maakt het thuis ook nog extra gezellig in deze tijd.

Tip 3: Wanneer u thuis werkt: doe aan bureau fitness

Allereerst is het van belang om natuurlijk niet te lang achter uw bureau te zitten. Probeer regelmatig even van het bureau of de computer weg te lopen en doe dit minstens 1x per 20 minuten. Blijf even 5 minuten van uw werkplek vandaan, beweeg even en kijk naar buiten. Dit is goed voor de fysieke activiteit maar geeft de ogen ook even “rust”.

Oefeningen voor de beenspieren

  • Zittend de knieën strekken, houdt de strekking 3 sec. vast en buig hierna de knieën weer. Doe dit 10x achter elkaar.
  • Beweeg de voeten van hakken naar de tenen, doe dit 10x achter elkaar. Dit kan zittend en staand.
  • Maak 10 kniebuigingen voor de bureaustoel zonder te gaan zitten. Leun niet op de bureaustoel, zorg ook dat de stoel niet wegglijdt.

Buik- en rugspieren

  • Hef de knieën om en om. Doe dit 10 keer per been. Dit kan zittend en staand.
  • Buig en strek de rug 10 keer achter elkaar. Dit kan zittend en staand.
  • Draai met je romp naar links en naar rechts, doe dit 10x achter elkaar. Dit kan zittend en staand.

Nek- en schouderoefeningen

  • Kijk 10x links en rechts over je schouder door rustig met het hoofd te draaien, doe dit zo ver als mogelijk.
  • Druk jezelf op vanaf de zitting van de stoel. Houdt dit 2 sec. vast en laat je daarna weer zakken. Doe dit 10x.
  • Strek je armen zo ver mogelijk boven het hoofd uit en leg de armen daarna weer op het bureau. Doe dit 10x achter elkaar.

Samenwerkingen

Copyright: Fysiotherapie Het Centrum | Privacy: Verklaring downloaden | Website: Brandom